2013. január 13., vasárnap

Kolbásszal töltött karaj,rizi-bizi és görög saláta kiséretében

Barátok jöttek hozzánk a hétvégén és valami finomsággal szerettem volna elő rukkolni, ami így karácsony után még "elfogadható!
A töltött karajra esett a választásom. Kaptam is a hentesnél egy gyönyörű darabot, amit még fel is szúrt nekem igen precízen. Ami bele került kolbász az is a helyi hentesnél készült.

Szóval akkor hozzávalók:
1.5 kg karaj (felszúrva)
1 szép szál kolbász
só, bors, őrölt kömény
1 vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
1 dl olaj

A karajt megtisztítottam a hártyáitól, a kolbászról lehúztam a bőrét.
A kolbászt bele dugtam a húsba, kivülről befűszereztem só, bors, őrölt köménnyel.
Az olajat felforrósítottam körbe sütöttem a húst fehéredésig.
Én utána szoktam formára kötözni, hogy ne égjen meg a madzag.
Tepsibe fektettem és meglocsoltam a forró olajjal, köré rendeztem a megtisztított negyedekre vágott vöröshagymát és a fokhagyma gerezdeket.
Kb. 1.5 órát sült 180 °-os sütőben, sűrűn locsolgatva.
Tepsiből kivéve kihűtöttem és utána szeleteltem.

Rizi-bizi

Bár ennek a receptjét biztosan sokan ismerik leírom..

Hozzávalók:

2 csésze rízs (én esküszöm a Scotti rizsekre)
4.5 csésze víz
ételízesítő v. só
1 kis szál újhagyma (hosszába és félbe vágom)
1ek olaj
2 kk. cukor
1 bögre fagyasztott borsó

Felforrósítom az olajat, megfuttatom rajta a rízs, befűszerezem, mehet bele az újhagyma.
Felöntöm a vízzel, alacsony hőfokon lefedve főzöm kb. 20 percig.
Közben a cukrot meg karamelizálom, rádobom a borsót és egy pici vízzel megpárolom.
A végén össze öntöm és még lefedve állni hagyom pár percet.

Görög saláta

2 kigyóuborka,
2 paradicsom
10 szem olajbogyó
1 fej lila hagyma
1 tv paprika
feta sajt tetszés szerint
só ,bors, oliva olaj ,
1 citrom leve

Felaprítom kis kockára az uborkát, paradicsomot, paprikát.
A lila hagymár fél szeletekre vágom, az olajbogyót is felezem.
Összeforgatom őket borssal, oliválal és citromlével ízesítem, a hűtőben érlelem őket.
Sózni csak tálalás elött szoktam, hogy ne legyen nagyon leveses a saláta.
A tetejét megszórom a feta kockákkal és tálalom.

Sajnos fotózni már csak a maradékot tudtam, olyan gyorsan elfogyott, így a saláta lemaradt a képről :(


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...