2013. február 7., csütörtök

Zellerkrémleves, Hájas tészta


A lánykám egyik kedvenc étele, bár szerintem, ha pirítós van, hozzá bármilyen krémleves jöhet. Ezzel a módszerrel juttatjuk a szervezetébe a zöldségeket..

Zellerkrémleves


Hozzávalók:
1 halványító zeller
olaj
só, bors, szerecsendió
2 dl. zöldségleves (víz is lehet)
4 dl. tej

A zellert megpárolom kevés olajon, megszórom 2 ek. liszttel, felöntöm a levessel, sózom, ha szükséges, készre főzöm, összeturmixolom, majd felöntöm a tejjel, fűszerezem borssal, szerecsendióval.
Pirítóssal tálalom.




Hájas tészta


Hozzávalók:
70 dkg. liszt
40 dkg. háj
3 dkg élesztő
1 tk. cukor
3 tojássárgája
3 dl. tej
2 ek. cukor
1 kk. só
szilvalekvár

Elkészítés:
15 dkg. liszttel összegyúrom a hájat.
A tejben a cukorral élesztőt felfuttatjuk, majd összekeverjük a többi hozzávalóval.
A begyúrt tésztát letakartam és 20 percig pihentettem.
Egy lisztezett deszkán egészen vékonyra nyújtottam, rákentem a hájat. Következett a hajtogatás, félbehajtottam (az egyik felét ráhajtottam a másikra). Összenyomtam és a nyújtófával téglalapformára nyújtottam. Ütögető mozdulatokkal kell kezdeni, így megtartja a formáját és csak azután szabad nyújtani. A 2-3 mm vastag tészta először hosszában hajtottam három rétegre, a bal oldali részt a középső harmadra, majd erre a jobb oldali részt, végül az így kapott hosszú csíkot is három rétegre hajtottam. Letakartam és 45 percig hagytam pihenni.
Ezután ismét egy ilyen dupla hármas hajtogatás következett. A nyújtófával megütögettem a tésztát, majd kinyújtottam, először hosszában, majd vízszintesen hajtogattam.
Ezután vagy pihentetem megint 45 percig, ismét megütögettem, kinyújtottam, hajtogattam. Végül 3-4 mm vastagra nyújtottam, 6 cm pogácsaszaggatóval köröket szaggattam, aztán a fele körökből kisebb szaggatóval gyűrűket készítettem, ráhelyeztem a körökre a gyűrűket, hagytam kelni kb. 20 percig, Megtöltöttem a szilvalekvárral és 180-os sütőben kb. 20-25 perc alatt megsütöttem.
Isteni finom porhanyós lett, még a lekvárgyűlölő lánykám is falta egymás után.
A recept anyósomtól van, viszont az elkészítést Limarától lestem, igaz ő párnákat készített.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...