2013. február 2., szombat

Gasztroblog


Képzeljétek Gasztroblog tag lettem...
Köszönöm Szepynek a fáradozását :)
Jelentkeztem, mert valljuk be olyan jó érzés közösségben látni magunkat. Nagyon sokat szoktam a gasztroblogon bolyongani, új receptek után kutatni. Tulajdonképpen tőlük jött az ihlet, hogy mi lenne, ha én is elmentegetném a receptjeimet. Tudom - tudom elég csöpögősen hangzik, de akkor is ez van…
Azt mondta a drága uram, hogy „akkor most már muszáj lesz extra kajákat készítenem, kitennem magamért”.  Meglátjuk mennyire sikerül, de  azért én maradok a hagyományos ételeknél is. :)

Lássunk is egyet gyorsan!




A héten készítettem Törtpaszuly névre hallgat, de nevezhetjük tört babnak is v. babfőzeléknek..

Hozzávalók:

0.5 kg szárazbab
kis darab füstölt hús v. jelen esetben egy darab füstölt szalonna bőrkéje

1.5 fej hagyma
1 fokhagyma
kevés liszt
olaj

A babot feltettem főzni éppen annyi vízben, hogy ellepje. Amikor felforr én le szoktam önteni róla a vizet, leöblítem, új vízben már a szalonna bőrkével (só ha kell) teszem fel és föl is kb. 2 órát, jó puha legyen. Összeturmixolom. Nagyon lájtos rántást készítek,pici liszt, reszelt hagyma (fél fej), fokhagyma (csak az íz kedvéért). Berántom, rottyantok egyet rajta és már kész is. :)

A maradék fej hagymát felkarikázom, picit sózom, lisztbe forgatom és olajban arany barnára sütöm. Ezzel tálalom a babot.

Jó étvágyat hozzá!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...