2013. február 5., kedd

Sült csülök


A héten nézegettem az egyik gasztrós újságomat, mire az én Drágám meglátott benne egy csülkös képet és elkezdett sóvárogni utána. A hét elejei betegségünk (influenzás az egész család) után biztos ki vagyunk éhezve egy kis „ütős” kajára.
Szóval akkor csülök, de milyen, nem szoktam túl sűrűn ilyet készíteni.
Ami az újságban volt, túl macerásnak ítéltem, főzd 2 órát és még süsd is vagy 1–et. Aztán elkezdtem nézelődni a neten, de végül csak a magam ízlése szerint készült.

Hozzávalók:
1 szép nagy csontos csülök
só, bors,
1 fej fokhagyma
3 fej vöröshagyma
1 cukkini
1 paprika
1.5 kg burgonya
sertészsír v. olaj

Elkészítés:
A csülköt bevágtam a csont mellet, kissé szétnyitottam, beirdaltam pár helyen és a kissé összenyomott fokhagymákkal betűzdeltem. Befűszerezem sóval, borssal, megöntöztem a felforrósított zsírral, öntöttem alá kevés vizet, lefedve előmelegített 150°-os sütőben sütöttem 2 órát, időnként meglocsolva a saját zsírjával, ha kell, a vizet pótolhatjuk.
A csülköt bőrével felfelé fordítottam, a zöldségeket nagyobb darabokra vágtam és a csülök mellé rendeztem és még így is sütöttem 180°-on 1 órát, kicsit lepirítottam a végén.


Isteni finom lett, jól belakmároztunk belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...