2013. április 19., péntek

Brassói aprópecsenye petrezselymes burgonyával, lilakáposztával



700 gr comb
só, bors, majoránna
1 fej vöröshagyma
1kg burgonya
1 csokor petrezselyem
1/2 dl olaj

Kevés olajon megpárolom a szálasra vágott vöröshagymát, erre teszem a szintén csíkokra vágott húst. Fehéredésig sütöm, fűszerezem, só, bors, majoránnával, majd felöntöm vízzel és alacsony hőfokon párolom. Időnként utána kell önteni folyadékkal, mert megéghet.
A kockára vágott burgonyát félig megpároltam, majd petrezselymes olajon pirosra sütöttem.



Párolt lilakáposztával tálaltam. Gabojsza receptjét használtam és meg voltam vele elégedve. :)

Hozzávalók:
1 kisebb fej lilakáposzta
2 szép nagy alma
150 g vaj
150 g cukor
150 ml almaecet
0,5 kk fahéj
0,5 kk őrölt szegfűszeg
csipet darált kömény (a hagyomány miatt)
só, frissen bors

Egy nagy serpenyőben megmelegítem a vajat, hozzáadom a cukrot, és addig melegítem, míg el nem olvad benne. Ekkor ráöntöm az ecetet. Fűszerezem, kavargatom és megvárom, hogy a karamell újra felolvadjon. Hozzáadom a laskára vágott káposztát és a meghámozott, vékony csíkokra vágott almát, alaposan összeforgatom, csipet sóval és tekerésnyi borssal ízesítem, majd fedő alatt puhulásig párolom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...