2013. április 19., péntek

Hajni torta


Barátnőmnek születésnapja volt, gondoltam meglepem valami fincsi tortával.
Jól bevált piskótákat sütöttem Kiskukta receptje alapján, pici 18cm-es formához.



Hozzávalók:
100 g cukor+ 40 g a habba
175 g liszt
75 ml olaj
75 ml tej
2 tojás
1/2 cs sütőpor
Tojásfehérjével kezdem, felverem, majd hozzáadom a cukrot, és kemény habbá verem az egészet.
Utána elkeverem a tejet, olajat, tojássárgáját és a cukrot, csak annyira, hogy elvegyüljön.
Rászitálom a sütőporos lisztet, elkeverem óvatosan, majd magas fokozaton kb. 1,5-2 percig kavarom, míg szép sima lesz, és kicsit kivilágosodik. Teszek a felvert tojáshabból vagy kétkanálnyit a masszához, és egy kézi habverővel elkavarom benne, azaz fellazítom a sárga masszát. majd beleteszem az összes habot és simára keverem.
Ezután tortaformába/tortagyűrűbe tesszük, aminek csak az alján legyen papír, oldala maradjon szabad. A forma oldalára húzogassuk kicsit fel a tésztát, így sülés közben jobban tud kapaszkodni, egyenletesebb lesz a végeredmény.
175 fokon süssük, míg szép színt nem kap, biztonság kedvéjért végezhetünk tűpróbát is.

Krém:
A krémhez:
25 dkg. puha margarin
25 dkg. porcukor
5 dkg. kakaópor
3 cl. rum (én aromát használtam)
Krém: A vajat a porcukorral jól kihabosítjuk, és egyharmadát nyomózsákba töltjük. A maradékot a kakaóporral és a rummal ízesítjük és ezt is jól kihabosítjuk.

Összeállítás:
A piskótát kétfelé vágom, ha kihűlt megkenem egy kis csoki krémmel, ráteszem a másik lapot, majd a tetejét és oldalát is vékonyan körbe kenem a krémmel. Jöhet a díszítés. Először a fehér krémmel nyomtam habrózsákat a tetejére, majd a maradék kakaóssal. sajna az oldalára már nem jutott rózsa, így csak körbe vontam, csíkoztam. De így is szép lett. Kissé édes a végeredmény...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...