2013. április 12., péntek

Harissa


Harissa

Párom rajong ezért, mivel kifogyott ezért kénytelen voltam neki állni.
Bármibe használható, levesbe, szószokba…


Hozzávalók:
1 csokor chili paprika
1 kápia paprika
1 ek koriandermag
1ek római köménymag
1ek só
½ fej fokhagyma
½ dl olivaolaj + a tetejére pár kanál 

Volt itthon pár darab szárított chili paprikám, félbevágtam őket, kimagoztam és vízbe áztattam őket. Vettem hozzá még friss chilit is egy csokorral azokat is félbevágtam, kimagoztam.  Beletettem őket az aprítóba. A kápia paprikát grillen megsütöttem, majd egy üvegtálba tettem és fóliával letakartam, amikor foghatóra hűlt lehúztam a héját és kimagoztam, ezt is az aprítóba tettem. A magokat száraz serpenyőben megpirítottam és mozsárban szétzúztam. A fokhagymát megpucoltam és átpasszíroztam. A fűszereket és a sót is beletettem az aprítóba, majd mindent jól összeaprítottam. Kis üvegekbe töltöttem, a tetejére olajréteg kerül, ettől hűtőben eltartható pár hétig.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...