2013. április 21., vasárnap

Rántott hús, zöldséges rizzel



Ez egy klasszikusnak mondható fogás, gyerekkoromban ritkán volt olyan hétvégi ebéd, hogy ne lett volna rántott hús, de gondolom ez másnál is így volt.

Szerencsém van, mert az előző munkahelyemen megismerkedtem a Vegoval, ez tulajdonképpen a Pálmaolaj, ami zsír halmazállapotú olaj. Nagyon magas az égéspontja, és ami miatt szeretem, nem szívja fel az étel, nem tocsog pl. a rántott hús, hanem olyan száraz, minta tepsibe sütöttem volna.





Hozzávalók:
8 szelet tarja
100 gr. liszt
3 tojás
150gr zsemlemorzsa
2 marék szezámmag
só, bors, fokhagyma

Elkészítés:
Nagyon szép tarját kaptam a hentesnél, hatalmas szeletek lettek belőle.
Bedörzsöltem sóval, borssal és egy kis fokhagymával.
Paníroztam: liszt-tojás- szezámos zsemlemorzsa
Tefálos olajsütőben sütöttem 160°-on, amíg szép aranybarna nem lett.

Rizs
Hozzávalók:
1.5 csésze rizs (én esküszöm a Scotti rizsekre)
3 csésze víz
ételízesítő v. só
1 kis szál újhagyma (hosszába és félbe vágom)
1ek olaj
150 gr. vegyes zöldség (nálam fagyasztott)

Elkészítés:
Felforrósítom az olajat, megfuttatom rajta a rizs, befűszerezem, mehet bele az újhagyma.
Felöntöm a vízzel, alacsony hőfokon lefedve főzöm kb. 20 percig.
Félidőnél hozzá adom a fagyasztott zöldségeket.

Fokhagymás tejföllel tálaltam:
1 pohár tejfölhöz keverek 2 gerezd fokhagymát, pici sót és curryt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...