2013. április 4., csütörtök

Zserbó


Húsvéti sütijeim egyike lett, mert karácsonykor kimaradt és már követelték :)
No és persze az igazsághoz hozzá tartozik, hogy maradt nem kevés dióm is.
Nézelődtem és Szepi blogján találtam meg a nekem való receptet.     
Picikét alakítottam rajta, de alapjaiban maradt az ő receptje.



Hozzávalók
 Tészta:
1/2 kg liszt
2,5 dkg élesztő
1,5 dl tej
10 dkg cukor
25 dkg vaj
2 tojássárgája
pici szódabikarbóna
csipet só

a töltelékhez:
30 dkg darált dió
10 dkg nagy darabokra aprított dió
1 dl rum (esetemben aroma egy fél üveggel + fél dl tej)
15 dkg cukor

15-20 dkg sárgabarack lekvár

a mázhoz:
100gr étcsokoládé
2 ek olaj

Töltelékkel kezdünk:
A darabos diót beáztattam az aromába + fél dl tejbe, kb. 30 percig állni hagytam…
A töltelék hozzávalóit egy edényben összemelegítjük.  (a lekvár kivételével)

Tészta:
A tejhez adunk egy evőkanálnyi cukrot, elkeverjük, majd hozzáadjuk az elmorzsolt élesztőt, felfuttatjuk.
Dagasztótálba mérjük a lisztet, a cukrot, a puha vajat, a tojássárgákat, a szódabikarbónát és a csipet sót. Hozzáadjuk a felfutott élesztős tejet. Összegyúrjuk, én géppel szoktam.  
A tésztát négy részre osztjuk. Lisztezett felületen egyenlő nagyságúra nyújtjuk, akkorára, amekkora tepsiben sütjük majd.
A tepsit kivajazzuk, belesimítjuk az egyik kinyújtott tésztát. Megkenjük baracklekvárral, majd a diós töltelék egyharmadát rásimítjuk.
Jöhet a következő tészta, rá lekvár és a töltelék egyharmada, majd a harmadik tészta, lekvár és a maradék töltelék, majd az utolsó tészta.

A sütőt 180 fokra melegítjük, a tésztát néhány helyen egy hústűvel, vagy villával megszurkáljuk, majd kb. 30 perc alatt megsütjük.
Ha kész, hagyjuk kihűlni, majd a máz hozzávalóit gőz felett összeolvasztjuk, összemelegítjük, és a süteményre kenjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...