2013. április 4., csütörtök

Zsuzsi szelet


Gasztoblogon leltem rá erre a sütire, Ditta készítette el. Már akkor nagyon megtetszett és eldöntöttem, húsvétkor ezt megcsinálom. Nem mondom, hogy egyszerű, mert azért a mézes lapokkal megszenvedtem, nem is hittem, hogy ilyen szépen felpuhulnak. DE egy nagyon finom sütit kaptam cserébe.









Hozzávalók:
tészta:
15 dkg cukor
5 nagy evőkanál méz
5-6 dkg vaj
40 dkg liszt
1/2 evőkanál szódabikarbóna (8-9 g)
3 dkg kakaópor (2 hatalmas kanálnyi)
csipet só
2 tojás 

A krémhez
3 csomag vaníliás pudingpor
1 evőkanál liszt
1l  tej
5 dkg cukor
15 dkg vaj/margarin
15 dkg porcukor
1 teáskanál vanília eszencia

10 dkg tejcsokoládé
2 ek olaj

A vajat a mézzel és a cukorral felolvasztom, majd a tojásokkal és az összekevert száraz hozzávalókkal együtt tésztává gyúrom. Egy két órán át pihentetem a tésztát, nem kell hűtőbe tenni.
 Miután pihent a tésztából 4 db 30x30 lapot nyújtok belőle, hogy egyforma legyen készítettem egy sablont hozzá, 3 darabba szedtem, a nagy gombócot, kb. 2 mm vékonyra nyújtottam, majd méretre szabtam. A három lap maradékából készítem a 4. lapot.  A lapokat egy tepsi hátán sütöm, sütőpapíron. 170 °C-on előmelegített sütőben kb. 6-7 perc alatt megsülnek, vigyázzunk ne égjenek meg! A lapok sütése közben megfőztem, majd kihűtöttem a pudingot, majd vajjal, porcukorral és egy kis vanília eszenciával habosra kevertem. A lapokat a krémmel megkentem, az utolsót üresen hagytam. Egy éjszakát betettem a hűtőbe és ezután csokimázzal bevontam a tetejét. Szilárdulás után szeleteltem fel.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...