2013. május 1., szerda

Bográcsgulyás


Bográcsgulyás
Igazi hétvégi kikapcsolódás, a gyerekek nagyon izgatottak voltak, az idei első kinti tevékenységünk volt. Megbeszéltük, hogy még sok ilyet készítünk.
Aranyos volt a nagyfiam, azt mondta, hogy
 „Anya nem baj ha azt mondom ez finomabb, mint amit te szoktál csinálni?!
Hát jót kacagtam rajta és felvilágosítottam, hogy ezt is én készítettem, ízesítettem, vagy mondjuk azt hogy közös munka. Igaz amit kint készítünk sokkal-de sokkal finomabb..




Hozzávalók: (12 literes bográcshoz)
2 kg lapocka
4 szelet szalonna (150gr)
3db vöröshagyma 320gr 
1db paprika (90 gr)
½ zöld erős paprika (aki szereti, tehet még bele)
2db paradicsom (170gr)
¼ zeller
2kg burgonya
4db sárgarépa
2db fehérrépa
1 tojás
liszt
só, bors,
1 tk kömény,
1 babérlevél
1 tubus gulyáskrém
4 gulyásleves kocka v. ételízesítő


Elkészítés:
A szalonnát szeletekre vágtam, a bogrács aljába tettem sülni, rá ment a felkockázott hagyma, majd amikor egy kicsit puhult a felszeletelt paprika és paradicsom is. Pörkölt alapot készítettem. Megszórtam pirospaprikával erre tettem a húst, amit kissé lepirítottam, majd felöntöttem annyi vízzel hogy ellepje, sóval, borssal,1 tk köménnyel, babérlevéllel ízesítettem. Amikor felforrt mehet bele a gulyáskrém. Kóstolgatni kell elbírt még 4 kockát is, félig megfőztem. Ekkor tettem bel a kockára vágott burgonyát, zellert, karikára vágott répákat. Felöntöttem vízzel, vigyázni kell mert még sokat sűrűsödik, készre főztem. A végén az utolsó 5 percben tettem bele a csipetkét.

Csipetke:
A felvert tojást, sóztam, majd annyi lisztet tettem hozzá, hogy félkemény tésztát kapjak.
Kicsipkedem őket, kicsit szikkadni hagytam, majd a levesben 5 percig főztem.
(Be kell vallanom ezt az apróságot, most anyósom csinálta, én utálok csipegetni)
Erős paprikával (mi harissa szósszal) tálaltam)






2 megjegyzés:

  1. Úgy látom, hogy ma mindenki kihasználta a jó időt és kint főzött. Nagyon jól néz ki, tehát csak finom lehet!
    Én is most fogom a blogomban leírni a bográcsost, egy kicsit másképpen.

    VálaszTörlés
  2. Nálunk ez hétvégén készült :)
    Finom lett, a fiam szerint isteniii :P

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...