2013. május 9., csütörtök

Paradicsomos kolbászos rizottó, csirkével vagy csak magában




A Goodfood magazinban láttam egy receptet, kicsit alakítottam rajta az én ízlésemnek megfelelően, kissé rizottósabbra vettem a receptet.
A családban vegyes érzelmekkel fogadták, de elfogyott és ez a lényeg. Nekem nagyonnn ízlett.


Hozzávalók:
1 ek olaj
5 csirkecomb
garam masala fűszerkeverék, só
1 nagy fej hagyma
1 tv paprika
3 gerezd fokhagyma
100gr kolbász
2dl paradicsomlé /kis doboz sűrített paradicsom 
800ml húsleves
2 csésze rizs
50gr vaj
100gr füstölt sajt
medvehagyma

Elkészítés:
A csirkét sóztam és jó alaposan bedörzsöltem garam masala fűszerkeverékkel. Serpenyőben olajon megpirítottam a kettévágott csirkecombokat, először a bőrős felükkel, majd egy tálra szedtem. A csirkéket sütőtálba tettem és 200°-on kb. 40 percig sütöttem. A megmaradt zsiradékon megpároltam a felszeletelt hagymát és paprikát. Pár perc múlva hozzá adtam a felkarikázott kolbászt és a átnyomott fokhagymát. (ekkor öntsük le, ha túl sok a maradék zsiradék, mert a rizs mindet felszívja) Beleszórtam a rizst és átpirítottam, majd a paradicsomlével fokozatosan felöntöttem, közben kavargattam, hogy a rizsszemet szépen kiadják a keményítő tartalmát. Amikor elfogyott a paradicsomlé a forró húslevest adagoltam hozzá. amikor már kellőképpen puhának érezzük, lefedjük és 5 percig állni hagyjuk, belekevertem a vajat és a reszelt füstölt sajtot. Medvehagymával megszórtam a tetejét. 
Tálalhatjuk a csirkével vagy csak magában is ideális egytálétel.


 A képek nem lettek a legjobbak, sajnos...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...