2013. június 27., csütörtök

Chili con carne / chilisbab

Az én kedvesem kedvenc étkei közé tartozik, gondoltam meglepem vele. Igazából most készítettem el először saját ízesítés alapján. Eddig csak megvettem a zacskós port és készre főztem, de így isteni finom lett. Az volt rá a reagálás, hogy ezen túl csak így készíthetem J


Hozzávalók:
500gr darált marhahús
3 kis fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1-2 ek olívaolaj
1 kk köménymag
1 ek chili (ízlés szerint)
só, bors
1 tk fahéj
2 doboz paradicsom konzerv
2 doboz vörösbabkonzerv
1 marék reszelt sajt
tortilla chips


Elkészítés:
A hagymát és a fokhagymát aprítóban finomra daraboltam kis olívaolaj hozzáadásával, majd egy edényben puhára pároltam.  Hozzáadtam a chilit, köményt, sóztam, borsóztam, majd rátettem a marhahúst, kavargatva pirítottam barnulásig.  Felöntöttem a paradicsom konzervekkel, (+ 1 dl víz) paradicsomot kissé szétnyomkodtam, fahéjjal megszórtam. Lefedve pároltam legalább 1-1.5 órán keresztül, időnként megkavartam. Amikor a hús már majdnem puha hozzá öntöttem a babot és összefőztem.
A pikánssá tegyem még egy kis harissá szószt is adtam hozzá.
Sajttal megszórva, tortillával tálaltam.

Másnapra az ízek még jobban összeérnek, már ha marad belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...