2013. július 27., szombat

Csokis fahéjas keksz - Blogkóstoló 10

Jelentkeztem a Blogkóstoló 10 fordulójára. A játék lényege, hogy párokat sorsolnak ki és tőle kell egy neked tetsző ételt-italt elkészítened. Nekem ezúttal KisIldi Trollanyut sorsolta. Ő szintén 3 gyerekes anyuka, Norvégiába él gyönyörű fotókkal tarkítja a blogját. Imádtam, hogy nem kell átszámolnom a mennyiségeket, mert ő is nagyadagokkal dolgozik! :) Alig tudtam tőle választani, mit is kéne kipróbálni. Ez az első, de tervbe van még véve 1-2, sőt 12 étel is J


Hozzávalók:
400gr liszt
50gr étkezési keményítő
1 1/2 tk Sütőpor
1 tk szódabikarbóna
1 rúd vanília kikapart belseje
1 tk fahéj
250gr vaj
150gr cukor
2 tojás
150gr étcsokoládé apróra törve
100gr fehércsokoládé apróra törve


Elkészítés
A puha vajat kikevertem a cukorral, majd egyenként a tojásokat is hozzáadtam és simára kevertem. A lisztet a sütőporral, szódabikarbónával, vaníliával, fahéjjal összekevertem és hozzáadtam a vajas keverékhez, simára dolgoztam, majd a csokikat bele kevertem. Zacskóba tettem és egész éjszaka hűtőben pihentettem. Kisebb gombócokat gyúrtam a tésztából, sütőpapíros tepsire rakosgattam és lelapítottam őket. 180°-os előmelegített sütőben 15 perc alatt aranysárgára sütöttem. Tepsin hagytam hűlni, majd rácsra téve teljesen kihűtöttem.

És tényleg nem túl édes, belül porhanyós.

Annyit módosítottam az eredeti recepten, hogy kétféle csokoládéval kevertem és plusz egy kis fahéjjal ízesítettem.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz lett, az ízesítés is tetszik. Örülök, hogy sikerült választanod, én is mindig variálok a receptekkel, nem nagyon van olyan, amit változtatás nélkül készítek el:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj de örülök, hogy tetszik neked! Van még 1-2 recept a tarsolyomban tőled! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...