2013. július 15., hétfő

Karamelles barackos málnás fordított pite

Kaptunk egy kis vödör sárgabarackot, málnánk meg folyamatosan terem. Keresgéltem, hogy milyen recepttel készítsem el és persze éppen ekkor tette fel Andi a karamelles receptjét.
Nagyon finom lett! Ismétlés lesz, az tuti!


Hozzávalók:
A tésztához:
250g tönkölyliszt, (lehet sima is)
70g cukor,
fél csomag sütőpor,
csipetnyi só,
1,5 dl tejföl,
2 tojás,
100g puha vaj

A karamellhez:
50g cukor,
1 dl víz,
4 db nagyobb sárgabarack
1 marék málna


A cukrot karamellizáltam, a vízzel felöntöttem, és sziruppá sűrítettem. Ezt beleöntöttem egy piteformába. 
A barackot szeletekre vágtam. Körbe rakosgattam a barackokat, közé szórtam a málnaszemeket.
 A tésztához simára kevertem a cukrot a tojással, hozzáadtam a tejfölt és a vajat. Végén belekevertem a sóval és sütőporral elvegyített lisztet.
Óvatosan a gyümölcsre öntöttem a tésztát, hogy ne nagyon nyomja el a mintát (hát nem sikerült). 180 fokra előmelegített sütőben 35 perc alatt készre sütöttem.
A formában hagytam egy kicsit hűlni, majd egy tálat ráhelyeztem és egy hirtelen mozdulattal a tálra borítottam.

Legközelebb dupla adag karamellt készítek, mert szerintem kevés lett a tetején.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...