2013. július 17., szerda

Sárgabarackos gombóc

Sárgabarack szezon van, most mindenbe ez kerül. Eddig csak szilvás gombócot készítettem, de láttam hogy többen is dicsérik a barackosat, hát hasznosítsuk. Nem bántam meg, nagyon finom lett, vetekszik a szilvással!

Hozzávalók:
1 kg burgonya
350 g tönkölyliszt (finom liszt is jó hozzá)
1 tojás
1 ek olaj
csipet só
Töltelék:
20 tk cukor
20 kk őrölt fahéj
10 db sárgabarack (elfelezve)
Hempergetéshez:
200 g zsemlemorzsa
2 ek vaj
porcukor


Elkészítés:
A burgonyát megpucoltam, apró kockákra vágtam, majd enyhén sós vízben megfőztem. Leszűrtem, majd még melegen át is törtem, hűlni hagytam.
Közben egy serpenyőben az olajon aranybarnára pirítottam a zsemlemorzsát. (Óvatosan mert könnyen, meg ég!)
A barackokat elfeleztem és mindegyik közepébe tettem cukrot és fahéjat.
Amikor kihűlt a krumpli, hozzáadtam a tojást, az olajat és a sót. A lisztet fokozatosan adagoltam. (Addig kell gyúrni, amíg nem ragad a kezünkhöz) Nekem 350 g lisztet vett fel.
Lisztezett nyújtólapon hengert formáztam belőle és kb. 1 cm szeleteket vágtam. Kilapogattam és erre tettem a fél barackokat. Tenyeremben gombócot formáztam belőle.
Forrásban lévő enyhén sós vízben 6-val főztem ki őket. Amikor feljöttek a víz felszínére még 5 percig hagytam őket főni Pirított morzsára szedtem őket.
Porcukorral tálaltam. Hm… fincsi lett!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...