2013. augusztus 6., kedd

Karamellizált szilvás pite

Kenyeret sütöttem, és ha már így is forróság van a konyhában, még egy kis süti sütés is bele fér J
Az alap recept Tortafüggő Marisznál találtam, csak átvariáltam szilvára. Nem csalódtam, szupiii lett.


Hozzávalók:
tésztához:
500gr liszt
160gr. cukor
160gr étolaj
1 kispohár tejföl
1 tojás + 1 a kenéshez
1 csomag sütőpor
1 ek vanília kivonat
csipet só

100gr kekszdara szóráshoz

töltelékhez:
1 kg kimagozott, felaprított szilva
150gr cukor
50gr vaj
2 teáskanál őrölt fahéj
1 csomag (főzős) vanília puding
½ dl víz

A cukrot forró serpenyőben karamellizáltam, majd hozzáadtam a vajat, kevergettem, míg elolvadt, ezután hozzáadtam a szilvát. Pároltam kb. 5 percig, kevés levet ereszt és az összekapott karamell is elolvadt újra. A pudingport kikevertem hideg vízzel, ezt kevertem hozzá a szilvához. 1-2 percig még forraltam, majd lehúztam és kihűtöttem.
Amíg a szilva kihűlt, összeállítottam a tésztát. Kimértem a tészta hozzávalóit, dagasztóban összeállítottam, majd a deszkán kettévettem és megpróbáltam kinyújtani. Megmondom őszintén megszenvedtem vele. A sütőpapíros tepsire kekszdarát szórtam, erre tettem a kinyújtogatott lapot, megint megszórtam keksszel, erre került a szilvás töltelék, majd a maradék tésztából rácsokat készítettem és a tetejére helyeztem. Tojással megkentem a tésztacsíkokat, majd 220°-on 30 percig sütöttem. Alig vártam, hogy kihűljön, de kárpótolt érte az íze, isteni lett.

Remélem este a páromnak is bejön, neki volt a szilvás süti a kívánsága.


1 megjegyzés:

  1. Xsara, istenien néz ki a pitéd! Igen, az ilyen tésztákkal elég nehéz bánni, de mikor esszük, el is felejtjük a nehézségeket...
    Nálunk is kezd érni a szilva, lehet, hogy én is sütök.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...