2013. augusztus 5., hétfő

Pásztortarhonya

Hétvégén bográcsoztunk ismét, de már elegem volt a gulyáslevesből, szóval keresgéltem és arra az elhatározásra jutottam, hogy Pásztortarhonyát készítünk. Volt nagy csodálkozás.. A hentesnél csodálatosan szép marha lábszárat kaptam, no meg egy szép darab mangalica szalonnát, ami a hentes szerint EZ KELL hozzá. Lássuk hát.

Hozzávalók:
1.7 kg marha lábszár
200gr mangalica szalonna
3 fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
1-1 Tv és pritamin paprika
3 paradicsom
só, bors, őrölt kömény
pirospaprika,
3 babérlevél

300gr tarhonya
600gr burgonya


Előkészítés:
Mindent előkészítettem, a szalonnát apró kockákra vágtam, a húst lehártyáztam, felkockáztam, a vöröshagymákat is összevágtam. A paprikákat, paradicsomot felszeleteltem. A burgonyát kisebb kockákra szeltem. Előkészítettem a fűszereket is kézközelben.

Elkészítés:
A szalonnát kisütöttem a bográcsba, majd hozzáadtam a vöröshagymát, amikor félig megpuhult a fokhagymát, paprikákat és a paradicsomot is beletettem. Megszórtam pirospaprikával, majd belekevertem a marhahúst, jól átkevertem és felöntöttem annyi vízzel, hogy alaposan ellepje. Amikor fel rottyant, befűszereztem sóval, borssal, köménnyel, babérlevéllel. Aztán vártunk, hogy puhuljon a húsunk.
Amikor már félig megpuhult (vagy egy kicsit jobban) hozzáöntöttem a burgonyát a vízzel együtt, amiben ázott. A tarhonyát kevés olajon megpirítottam, majd amikor felforrt a pörkölt hozzáadtam.

Innentől kezdve már csak várni kellett, hogy minden megpuhuljon. A végeredmény pedig egy jó sűrű egytálétel lett. Nem lett száraz, de leveses se, pont a kettő között. Imádtam, biztos lesz ebből még ismétlés. Kovászos uborkával ettük, meg frissen sült kenyérrel (már akinek szüksége volt még hozzá).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...