2013. augusztus 30., péntek

Vöröslencse dhal


Már régóta ki akartam próbálni ezt az indiai ételt, de mindig halogattam. Közben tájékozódtam ki hogy készíti, aztán variáltam rajtuk egy keveset és meglett a sajátom. A gyerekeknek ízlett, a drágám kicsit furcsállta az izét, de mind egy szemig elfogyott. A vöröslencse egyik nagy előnye, hogy ezt nem kell beáztatni. :)



Hozzávalók:
1 zacskó vöröslencse (350gr)
2 ek olaj
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
kis darab gyömbér
1.5 ek garam masala fűszerkeverék
1 kk. kurkuma
1 tk pirospaprika
½ tk bors
1 ek só
kb. 1.5+1 liter folyadék (nálam víz)
1 ek paradicsompüré
2 dl kókusztej
(chilit csak a gyerekek miatt nem tettem bele, de az sem ártana)



Elkészítés:
A vöröshagymát apróra vágtam, az olajon elkezdtem dinsztelni, majd hozzáadtam a lereszelt gyömbért és a fokhagymát, beleszórtam a fűszereket.  1 perc után beletettem a lencsét is, átpirítottam, majd felöntöttem a 1.5 liter vízzel. kb. 25-30 perc főzés kellet neki, a vizet folyamatosan pótoltam. A végén hozzá adtam még a paradicsompürét és a kókusztejet, majd lekapcsoltam a tűzhelyet. 10 percig hagytam lefedve, majd tálaltam.

Sült hagymakarikákat tettem a tetejére, jól kiegészítették egymást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...