2013. október 3., csütörtök

Koktélrák, karamellizált répával, rizzsel



Nagyfiam kérésére vettem rákot. Mini koktélrákokat vettem fagyasztva. Tudom lehetne friss is, de ez akadt a kezembe. Sokat tanakodtam, hogy készítsem el, nem akartam elnyomni az eredeti ízét, mert hát csak azért vettük, hogy megtudjuk milyen is az íze. Végül egy kis fokhagymás ízesítést adtam neki.
A gyerekeknek nagyon bejött, először csak keveset kértek, de mindegyik repetázott belőle és feltették a kívánság listájukra is.



Hozzávalók:
1 csomag koktélrák
3 ek olívaolaj
4 gerezd fokhagyma
só, bors

4 db sárgarépa
1 ek olaj
50 gr cukor
só, bors


A kiolvasztott rákokat sóztam borsóztam, a átnyomott fokhagymát kevés olajban kikevertem, majd ezzel kentem át a rákokat. Forró serpenyőben pár perc alatt megsütöttem.

A répákat felszeleteltem, a nagyobbakat félbe vágtam. Az olajon karamellizáltam a cukrot, majd erre raktam a répákat, sóztam, borsóztam. Kevergetve megpirítottam, majd pici vízzel felöntve puhára pároltam.

A rákocskákat főtt rizzsel és a répákkal tálaltam. 
Jól kiegészítette a fokhagymás rákot az édeskés répa.. hmmmmm


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...