2013. október 19., szombat

Lecsó télire


Tudom-tudom, befőzés most, olyan zord az idő, de nézzétek milyen szép színesek a képek :)
Még augusztus végén készítettem el, de eddig valahogy kimaradt a közlése.
Annyi különbség van a szokásos lecsómhoz képest, hogy itt hamarabb kerül bele a paradicsom, aztán a paprika, így levesesebb lesz. Tartósítószer nem került bele, mert a zsírréteg úgyis lezárja.


Hozzávalók:
250 gr kacsazsír
3 kg hagyma
3 kg paradicsom
5 kg paprika (1 kg kápía)

Elkészítés:
A hagymát felszeleteltem, majd a zsíron megdinszteltem, rátettem a felszeletelt paradicsomot és átpároltam. Végül a felszeletelt paprikát tettem bele, de nem pároltam puhára, csak éppen hogy átrottyantottam. Só nem került bele, majd amikor készre főzöm. 

Sütőben átfertőtlenített (20 perc, 120°-on) üvegekbe tettem, majd fejtetőre állítottam pár percre, aztán 2 nap szárazdunszt után már kerülhetett is a kamra polcaira.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...