2013. október 24., csütörtök

Pisztáciás csiga

Húú ma olyat alkottam, hogy csak na.
Bejött ez a tészta, nem kell vele sokat bíbelődni és még másnap is készíthetek belőle finomságokat.
Gyerekek kakaósat kértek mi mást, de szerettem volna valami mást is készíteni. Szétnéztem és találtam egy marék pisztáciát (natúr) aprítóban felaprítottam fahájas cukorral elkevertem és láss csodák egy extra finom sütit kaptam cserébe. Apának is jobban ízlett mint a kakaós :D


Hozzávalók: (Két napnyi adagot kevertem be, elég a fele is)
500ml tejtermék (nálam 1 nagy doboz tejföl és a többi tej)
4 tojás
200 g olvasztott vaj
2 kk só
10-15 evőkanál cukor
50 gr friss élesztő
1 kg liszt + 3-4 evőkanál

20 gr olvasztott vaj
2ek porcukor + 1ek kakaó
2ek porcukor + 1ek fahéj + egy marék pisztácia


Elkészítés:
Kikevertem a tojásokat a cukorral, sóval, majd tejet és vajat is hozzákevertem. Az élesztőt pici tejben cukorral felfutattam és a liszttel együtt a keverékhez adtam.
Bedagasztottam, a tészta kicsit ragadós és lágy lett, de ilyennek is kellett lennie, majd liszttel meghintettem, és letakarva hűtőbe tettem.
Az első adagot már 3 óra múlva lehet használni, de akár következő nap este is megsüthető, semmi baja nem lesz.
A hűtőből kivéve, lisztezett felületen átgyúrtam, 2 felé vettem, a felét visszatettem a hűtőbe.
A másik felét is 2 felé vettem, cipóformára igazítottam és letakarva hagytam pihenni 20 percet.
A kinyújtott tésztát megkentem olvasztott vajjal és megszórtam porcukros kakaóval.  
A másik tésztát pedig a pisztáciás-fahéjas porcukorral.
Rudakká tekertem, majd felszeleteltem 3cm darabokra.
A sütőpapiros tepsin, 30 percig keltek, majd tojássárgával lekentem.

190°-os sütőben aranyszínűre sütjük. kb. 20 perc kellett neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...