2013. november 11., hétfő

Bakhlava

Évekkel ezelőtt már készítettem bakhlavát, de mivel elég macerás és túl kalóriadús, nem készítem túl sűrűn. (10 évente J ) De mivel van egy édességrajongó párom, aki ezt szerette volna, hát tessék.
-  Ugrott a szilvás/meggyes rétesem -


Hozzávalók: 
250gr vaj
350gr dió
20 réteslap
200gr cukor
½ citrom leve
1 kk fahéj
4dl víz


Elkészítés:
Megolvasztottam a vajat, a diót aprítóban tettem és tekertem rajta párat, nem kell darálni, inkább csak apró legyen. Egy tepsit (25X35) kikentem az olvasztott vajjal, majd 6 lapot egymásra fektettem, úgy hogy minden második lapot megkentem a vajjal. A diót összekevertem a fahéjjal és a felét rászórtam a lapokra. Erre ráfektettem 7 lapot, minden második lapot itt is megkentem az olvasztott vajjal. A legfelső lapra ismét a dió másik fele következett, végül a maradék réteslapokat ráhelyeztem, minden másodikat kenegettem, mint eddig.  Egy jó éles késsel kb. 6cm-es rombuszokat metszettem a tésztából. A maradék vajat felforraltam és egyenletesen a tésztára locsoltam.
Előmelegített sütőben 180°-on 20 percig sütöttem. Kihűtöttem.
Közben a vizet felforraltam, beletettem a cukrot és 15 percig alacsony hőmérsékleten gyöngyöztettem. A végén belefacsartam a citromot, kicsit hűtöttem, majd a tésztára locsoltam.
Másnapi állni hagyjuk – már ha kibírjuk – mert akkor az igazi.


Legközelebb annyit módosítanák, hogy csak a fele mennyiségű sziruppal locsolom meg, mert elázott, nem szívta be a tészta teljesen.  Persze biztos tésztától is függ.


Nagyon laktató, eteti magát, nem lehet abba hagyni. Holnap azt hiszem dupla edzésre kell mennem J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...