2013. november 8., péntek

Gyros pitával, tzatzikivel

Hétvégén vendégeink voltak, ilyenkor mindig valami olyasmit próbálok készíteni, ami még (számukra)  eddig nem volt. Gyros buli mellett tettem le a voksom, a család is örült neki. 
Már többször készítettem Limara pitáját, de eddig valahogy kimaradt a közlése, most ezt is pótolhattam. 
Az egyik barátunk azt mondta, most már nagyon utál, mert még ezt is el tudom készíteni…..:D


Hozzávalók:

Gyros:

2 csirkemell
4 gerezd fokhagyma
½ tk. szemesbors
½ tk. koriander
2 tk oregánó
1 tk gyömbérpor
1 tk fahéj
1 tk római kömény

A hús előkészítését már előző nap elkezdtem, (de pár óra állás is elég neki).
Szóval a csirkemellet hosszúkás csíkokra vágtam, a fokhagymát rányomtam. A fűszereket mozsárban alaposan összetörtem, majd a húsra öntöttem. Olivaolajat locsoltam rá és alaposan elkevertem. Hűtőben érleltem.
Sütés:
Fél órával sütés előtt kivettem a hűtőből.
Felforrósítottam a serpenyőt és adagonként kisütöttem, pár perc alatt kész is van. Melegen tartottam.



Pita:

3 dl langyos víz
2 tk. só
2 ek. olívaolaj
500gr liszt
1 tk. cukor
30gr élesztő
A hozzávalókból tésztát dagasztottam, hagytam duplájára kelni. 60 perc kellett neki.
8 egyforma részre osztottam, gömbölyítettem, hagytam 5-10 percig pihenni.  Kinyújtottam, próbáltam kerek formákat készítni, (nem mindig sikerül J ) 2-3 mm vastagoknak kell lenniük. Ruhával letakarva hagytam őket 30 percig kelni. 220°-os előmelegített sütőben a sütő rácsán sütöttem ki őket, 5 percig.


Ami még nem maradhat ki az a

Tzatziki

4 kígyóuborka
4 gerezd fokhagyma
só, fehérbors,
400ml joghurt
270ml tejföl

Az uborkákat lereszeltem, majd besóztam és szűrőben állni hagytam, hagy csöpögjön ki a felesleges nedvesség. Kb. 1 órát állt. Aztán összekevertem a többi hozzávalókkal. Kellően sűrű „mártást” kaptam. A fokhagyma mennyiségén lehet változtatni ki-ki saját ízlése szerint.


Egyéb:
Paradicsom
Paprika
Hagyma
Erőspaprika
Saláta


Sok-sok sült krumpli!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...