2013. december 18., szerda

Diós hókifli és vaníliás kifli

Imádom a hókiflit, anyukám mindig készített, no nem csak karácsonykor. Talán ez volt az első süti amit megtanultam sütni. Párom kérésére nem csak töltötten készítettem, hanem sima vaníliás kiflit is.
No persze azt hozzá kel tennem a hókifliből már egy szem sincs :)


Hozzávalók:
500 g liszt,
 300 g vaj,
fél citrom reszelt héja,
1 db tojás,
2 db tojássárgája,
200 g darált dió,
150 g porcukor,
3tk házi vaníliás cukor (1 csomag)

A töltelékhez:
Házi rumos szilvadzsem

A forgatáshoz: 
100 g porcukor,
3tk házi vaníliás cukor


Elkészítés:
A liszttel eldolgoztam a vajat, hozzáadtam a tojásokat, a porcukrot, vaníliás cukrot, a darált diót és a reszelt citromhéjat. A tésztát összedolgoztam géppel, 30 percre hűtőbe tettem. Ezután elosztottam kétfelé, és lisztezett deszkán kinyújtottam vékonyra (mint a linzert ), egy 8 cm pogácsa szaggatóval köröket szaggattam, megtöltöttem szilvalekvárral, és kifli alakúra (próbáltam) formázni. Sütőpapíros tepsire sorakoztattam őket. Amíg a tészta egyik felével dolgoztam, addig a másik felét a hűtőben pihentettem.


A tészta másik feléből és az előzőből kimaradt maradékból, apró kifliket formáztam a kezemben.
Készítettem már úgy is, hogy hengert formáltam a tésztából felszeleteltem, és abból hosszú vékony hengereket sodortam, daraboltam, a végeit elvékonyítottam. (Hasonlóan, mint a nudlinál, csak nagyobb szeleteket vágtam.)
Sütőpapíros tepsire tettem őket.
180°-on előmelegített sütőben, 12-15 percig sütöttem. 
Még melegen vaníliás porcukorba forgattam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...