2013. december 7., szombat

Hamburger, ahogy mi szeretjük :)

Kis/nagyfiam kívánságára hamburger készítettem.
Limara hamburgerzsemléjét már többször elkészítettem, nagyon jó és egyszerű recept.
A pogácsám is igen ízletesre sikeredet, csak azt nem értem miért sül fele akkorára, mint ami a formázott mérete?! Talán túl vizes a hús...na mindegy. Ettől függetlenül nagyon finom, ízletes és igen laktató étel lett.



Hamburgerhús:
Hozzávalók:
400 g darált sertéshús 
400 g darált marhahús
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
só, bors
szerecsendió
kakukkfű
1 tk. Worcester szósz
2 ek ketchup
1 ek mustár
1 tojás

A vöröshagymát kevés olajon megpároltam, majd hűlni hagytam.
A hozzávalókat összekevertem, majd kézzel (mi mással) jól összekevertem. 
1-2 órát állni hagytam, hogy az ízek összeérjenek.
Vizes kézzel pogácsákat formáztam, majd forró olajban (közepes hőfokon) kisütöttem őket. Vigyázat hamar barnulnak.



Zsemle:
 Hozzávalók:
2 dl langyos tej
2 ek. cukor
1 tk. só
40 g olaj
1 tojás
100 g joghurt
600 g liszt
20 g élesztő

+ 1 tojás a kenéshez
szezámmag a szóráshoz

Elkészítés:

Dagasztóba tettem a hozzávalókat, kidagasztottam, majd kelesztőtálban a duplájára kelesztettem. Miután megkelt, lisztezett felületre borítottam és 9 egyforma, darabbá vágtam a tésztát. Egyenként megformáztam a zsemléket, majd sütőpapírral bélelt tepsire tettem. Ismét duplájára kelesztettem, lekentem felvert tojással, megszórtam szezámmaggal és 180°-os sütőben sütöttem 18 percig.

Ami még nálunk belekerült:
paradicsom
hagyma
saláta keverék
ketchup
majonéz
uborka
sajt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...