2013. december 13., péntek

Nudli

Amikor valami gyors és egyszerű (na jó 1 cseppet macerás) ebéd kell, amit mindenki szeret, na akkor kell bevetni a nudlit. Az alaprecept ugyan az mint a szilvás gombócnál, csak a forma más :)


Hozzávalók:
1 kg pucolt krumpli
370 g liszt
diónyi vaj
+liszt a szóráshoz

200 g zsemlemorzsa
2 ek vaj

fahéj, porcukor

Elkészítés: 
A krumplit megfőztem sós vízben, leszűrtem, krumplinyomóval összetörtem a vajat hozzákevertem. Hűlni hagytam, majd hozzákevertem a lisztet és géppel összedagasztottam.
Közben egy serpenyőben az olajon arany barnára pirítottam a zsemlemorzsát.
Lisztezett deszkán hengert formáltam belőle, felszeltem, majd kis „kukacokat" sodortam belőle. Ezt kb 2 cm darabokra vágtam, közben liszteztem, nehogy összeragadjanak.

Sós lobogó forró vízben kifőztem őket, amikor feljöttek a víz felszínére még 1 percig hagytam főni és már ki is szedtem. Pirított morzsába forgattam őket, fahéjas porcukorral megszórtam és már tálaltam is. Szegény apának estére csak 1 kis kóstolásnyi adag maradt. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...