2014. január 14., kedd

Finom almás pite


Még mindig lehet kapni finomabbnál finomabb almákat a zöldségesnél.
Ezt a desszertet mindenki szereti nálunk.  Pillanatok alatt el szokott fogyni.


Hozzávalók:
250 g liszt
125 g hideg vaj
1 tojássárgája
5 ek cukor
1 citrom
1 kg savanykás alma
2 ek rum
1 tk fahéj
1 ek étkezési keményítő
3 ek tej


Elkészítés:
A lisztet a feldarabolt vajjal, csipetnyi sóval eldolgoztam, majd hozzákevertem a tojássárgáját, 2 ek cukrot. Puha tésztává gyúrtam, majd folpakkal letakarva hűtőbe tettem 30 percre.
A citrom héját lereszeltem, levét kinyomtam. Az almát megpucoltam, majd kis kockákra vágtam, citromlével meglocsoltam. Hozzáadtam a rumot, fahéjat, 3 ek cukrot, citromhéjat, étkezési keményítőt, majd jól elkevertem.
A tészta 2/3-át kinyújtottam, majd kibéleltem a piteformát, 2 cm peremet is hagytam neki. Az almakeveréket beletettem, a maradék tésztát kinyújtottam, formákat vágtam bele a szellőzéshez, ráhelyeztem az almatöltelékre. A széleket hideg vízzel bekentem és összenyomkodtam.  A szélekből, ami leesett tésztából formákat szúrtam és ezzel díszítettem. A tejjel lekentem és 200°-os előmelegített sütőben sütöttem 1 órán keresztül. A díszítés a kislányom érdeme. Szeret segíteni :)

Amennyiben nagyon savanyú az almánk több cukrot is adhatunk hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...