2014. január 20., hétfő

Szalagos fánk

Csülkös bableves volt a hétvégi ebédünk, mellé szerettem volna valamilyen fánkot sütni. 
A párom leszavazta a csörögét és inkább szalagos fánkot kért. Hát legyen J


Hozzávalók:
700 g finomliszt
100 g cukor
1 egész tojás
3 tojássárgája
70 g olvasztott vaj
1/2 rumaroma
3 dl tej
35 g élesztő (friss)
1 ek vanília kivonat
1 narancs héja reszelve

+ sárgabarack lekvár
+ olaj a sütéshez

Elkészítés:
Az élesztőt felfuttattam 1 tk cukorral megmelegített 1 dl tejben. A dagasztótálba tettem a vaj kivételével mindent.  Hozzáadtam még a felfuttatott élesztőt. Amikor már kezdett összeállni a tészta akkor adtam hozzá az olvasztott vajat is. Lágy tésztát kaptam, letakarva 40 perc alatt a duplájára kelesztettem.
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam, másfél ujjnyi vastagra kinyújtottam, majd egy nagyobb pohárral kiszaggattam a fánkokat.
Letakarva pihentettem 30 percen keresztül.
Egy lábosban olajat közepes hőfokra melegítettem.
Sütés előtt a fánkok közepére egy lyukat nyomtam az ujjammal, a lyukkal lefelé tettem az olajba őket. Nagyon gyorsan sülnek figyelni kell rájuk. Kb. 1-1 perc kell mind a két oldalnak.
A fánkokat papírtörlőre tettem.

Még melegen az igazi, lekvárt kíséretében.
Nekem ebből a mennyiségből 28 db lett, de túl sokáig nem fog tartani :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...