2014. február 7., péntek

Pilóta keksz

Az úgy történt, hogy Jázmin olyan kekszet szeretett volna készíttetni, amibe ő is segíthet, formákkal szeretne szaggatni. Trollanyunál akadtam a Pilóta kekszre, naná hogy egyből megtetszett. Bár szerintem nem sok köze van a Pilóta kekszhez, de mint keksz naaaagyon finom lett.


Hozzávalók:
300 g liszt
100 g porcukor
200 g olvasztott vaj
2 ek. kakaópor
 1 ek vaníliakivonat

A töltelékhez:
3 ek. mogyorókrém (Nutella)
50 g étcsoki
50 g vaj
1 dl tejszín


A lisztet elkevertem a cukorral, a vaníliával, majd a vajjal összegyúrtam. Elfeleztem a tésztát, az egyik felébe belekevertem a kakaóport. Hűtőben folpackban pihentettem 2 órát, (már fél óra is elég)  A tésztát fél centisre nyújtottam, aztán jött a kicsi lánykám és  formával kiszaggatta. Sütőpapíros tepsire rakosgattam őket, előmelegített sütőben 180°-on 10 perc alatt megsütöttem.

A vízgőz felett megolvasztottam a csokit és a vajat, majd kihűtöttem. A tejszínt felvertem, hozzákevertem a mogyorókrémet, a kihűlt csokis vajat, hűtőbe tettem. 
A kihűlt kekszeket a krémmel egymáshoz ragasztgattam. Bár nekem a sima keksz jobban ízlett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...