2014. február 25., kedd

Rácos hús, apukám kedvence

Ezt az ételt elég hamar megtanultam elkészíteni, ugyanis apukám kedvence. Amikor valamiért kedveskedni akartunk neki, ezt készítettük. Szülinapjára is mindig ez volt a meglepi étel. Amikor a páromnak először készítettem nála is hatalmas sikert aratott. :)


Hozzávalók:
1 kg burgonya
800 g tarja v. karaj
2 vöröshagyma
200 g bacon v. füstölt szalonna
½ üveg lecsó
vagy 2-3 paradicsom
         2 paprika
só, bors
zsír v. olaj



Elkészítés:
A tarját felszeleteltem, kissé kiklopfoltam, majd sóval, borssal ízesítettem. A burgonyát meghámoztam, majd karikákra vágtam és a kizsírozott kacsasütőbe rendeztem őket, megszórtam sóval, borssal. Erre tettem (a karikára vágott paradicsom, paprika, vagy mint most nálam) a lecsót. Rákarikáztam a hagymákat, majd a tarját szépen elrendezgettem. Vékonyra szeletelt baconnel befedtem a húsokat. Meglocsoltam egy kis olvasztott zsírral és már mehetett is a 200°-ra előmelegített sütőbe, fóliával letakarva, hogy párolódjon. Amikor már puhának éreztem a húst ez kb. 1 óra, levettem róla a fóliát és grill alá tettem, hogy szépen pirosodjon.
A tetejére lehet tenni még tejfölt is, de én nem szoktam.
Anyukám így készítette, apum kedvenc étele, így én is maradtam ennél az elkészítésnél.

Savanyúsággal tálaltam. Hmmmm.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...