2014. március 15., szombat

Mákos nudli

Megint rászántam magam a nudlizásra, de ezúttal nem morzsába forgattam, hanem mákba.
Okulva, hogy apának nem túl sok jutott, ezért cseppet növeltem a mennyiséget, így még maradt is egy kevés.

Hozzávalók:
1.5 kg pucolt krumpli
550 g liszt
30 g vaj
+jó sok liszt a szóráshoz

3 ek darált mák
4 ek porcukor


Elkészítés: 
A krumplit megfőztem sós vízben, leszűrtem, krumplinyomóval összetörtem diónyi vajat hozzákevertem. Hűlni hagytam, majd hozzákevertem a lisztet és géppel összedagasztottam.
Lisztezett deszkán hengert formáltam belőle, felszeltem, majd kis „kukacokat" sodortam belőle. Ezt kb 2 cm darabokra vágtam, közben liszteztem, nehogy összeragadjanak.


Sós lobogó forró vízben kifőztem őket, amikor feljöttek a víz felszínére még 1 percig hagytam főni és már ki is szedtem. 
A maradék vajat felolvasztottam, ebbe forgattam meg a kiszedett nudlikat, majd megszórtam a porcukros mákkal.
Nagyon finom lett így is. Mindenki megnyalta mind a tíz úját. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...