2014. április 8., kedd

Marhagulyás bográcsban

Mivel hogy ennyire csodás időnk van, így idén megnyitottuk a kinti sütögetés-főzések időszakát.
Már vagy 2 hete nyaggatnak a gyerekeim, hogy mikor készítünk bográcsban gulyást?! Imádnak kint tevékenykedni…
Azért, hogy ne legyen annyira szokványos nem sertésből, hanem marhából lett a gulyásunk. 
Nagyon finom ízletes ebédünk lett, megnyaltuk mind a tíz ujjunkat. :)



Hozzávalók: (12 literes bográcshoz)
2 kg marha comb
200 g füstölt szalonna
3 db vöröshagyma
1 db paprika
½ zöld erős paprika (aki szereti, tehet még bele)
2 db paradicsom
¼ zeller
2 kg burgonya
4 db sárgarépa
2 db fehérrépa
bors,
1 tk kömény,
1 babérlevél
1 tubus gulyáskrém
3-4 dl száraz vörösbor
  

Elkészítés:
A húsról alaposan letisztogattam a hártyákat, inakat, kb. 1.5X1.5 kockákra vágtam fel. A zöldségeket is előkészítettem.
A szalonnát szeletekre vágtam, a bogrács aljába tettem sülni, rá ment a felkockázott hagyma, majd amikor egy kicsit puhult a felszeletelt paprika és paradicsom is. Pörkölt alapot készítettem. Megszórtam pirospaprikával erre tettem a húst, amit kissé lepirítottam, sóval, borssal,1 tk köménnyel, babérlevéllel ízesítettem. Felöntöttem annyi borral hogy ellepje, amikor felforrt mehet bele a gulyáskrém. Félig megfőztem. Ekkor tettem bele a zellert, karikára vágott répákat. Felöntöttem vízzel, vigyázni kell, mert még sokat sűrűsödik. Amikor a répa is roppanósan puha lett, mehetett bele a kockára vágott burgonya, készre főztem. A végén az utolsó 5 percben tettem bele a csipetkét.

Csipetke:
1 tojás
liszt
só,
A felvert tojást, sóztam, majd annyi lisztet tettem hozzá, hogy félkemény tésztát kapjak.
Kicsipkedem őket, kicsit szikkadni hagytam, majd a levesben 5 percig főztem.
(Be kell vallanom ezt az apróságot, anyósom csinálta, én utálok csipegetni)

Erős paprikával (mi harissa szósszal) friss kenyérrel tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...