2014. május 4., vasárnap

Pisztáciás csokoládés sütemény

Vendégségbe mentünk a hétvégén, ezzel a süteménnyel készültem.
Már régóta foglalkoztatott egy jó kis pisztáciás sütemény elkészítése, így amikor megláttam az ehavi GoodFood magazinban egy cseppet sem késlekedtem…
Nagyon finom laktató süteményt kaptam. Mindenkinek nagyon ízlett.  
Biztosan lesz még utánpótlás, mert a családomnak nem sok maradt… J



Hozzávalók:
125 g natúr pisztácia
75 g tejcsokoládé
200 g cukor
200 g vaj
3 tojás
100 ml tej
1 csipet só
200 g liszt
1.5 tk sütőpor

Elkészítés:
A pisztáciát, csokoládét és a cukor felét késes aprítóban finomra aprítottam.
Egy keverőtálba tettem a maradék cukorral, vajjal, tojással, tejjel, sóval, a lisztet és sütőport rászitáltam. Csomómentesre kikevertem.
Egy 20X35-os sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam, majd előmelegített sütőben 180°-on 35 percig sütöttem.
Tűpróbával ellenőriztem, hogy átsült-e.
Kiborítottam a tepsiből és hűlni hagytam.
Krém:
125 g tejcsokoládé
150 g tejföl
15 g aprított pisztácia
A csokoládét mikróban felolvasztottam, majd elvegyítettem a tejföllel, kicsit hűlni hagytam.



A tésztát elfeleztem, így kockaformát kaptam, majd az egyik tésztalapot a fél adag krémmel megkentem. Ráhelyeztem a másik tésztalapot, megkentem a maradék csokoládés krémmel, megszórtam az aprított pisztáciával.

Felkockáztam a süteményt. 20 szeletkét kaptam.

Jól kiegészítette a tejföl savanykás íze a csokoládé és a süti édességét. 
Nem gondoltam volna.. kicsit félve tettem rá..


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...