2014. június 18., szerda

Ivójoghurt -actimel- házilag

Elég régóta foglalkoztat a dolog, hogy házi joghurtot készítsek…
Igazából az adott löketet, hogy a gyerekeim imádják az actimelt, sajnos az ára egyre borsósabb így ki kellett találnom valamit, hogy házilag is elkészítsem.
Na, szóval Ági útmutatását követve készítettem el a házi joghurtomat, de nem natúr joghurttal oltottam, hanem actimellel…


Hozzávalók:
1 liter házi tej
1 doboz actimel
2 befőttes üveg

3-4 ek eperdzsem
pici tej



A házi tejet felforraltam, majd visszahűtöttem, olyan melegre, hogy ne égesse az ujjamat.
Ekkor belekevertem az actimelt, majd üvegekbe töltöttem és dunsztba tettem 1 napra.
Amikor másnap megnéztem tökéletes joghurtot kaptam.
Ekkor az eperdzsemet turmixba tettem átforgattam, majd hozzá adtam a kisebbik üveg (kb. 2dl) joghurtot. Kissé sűrűnek éreztem egy ivójoghurthoz képest, így egy kevés tejjel még lazítottam rajta.
Finom ízletes ivójoghurtot / actimelt kaptam.
A lánykám kérésére még át is passzíroztam, hogy az epermagok ne legyenek zavaróak.
Kicsi fiam már ezt itta lefekvés előtt és mind egy szemig el is fogyott.

Annyira boldog vagyok, hogy sikerült kiváltanom ezt is valami saját készítésű termékkel. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...