2014. december 30., kedd

Csokoládés karácsonyi keksz

Limaránál akadtam rá, erre a karácsonyi kekszre, és ha már a spárban a kezembe akadt 1-2 süti pecsét, hát ki is próbáltam őket.
Nagyon finom kis kekszeket kaptam, lánykám + a pici fiam rajongtak értük.
Annyit változtattam a recepten, hogy a karamellás krémet kihagytam belőle, csak a csoki krém került a töltelékbe.

Vaníliás tészta:
300 g finomliszt
80 g porcukor
180 g hideg vaj
2 ek vaníliás cukor
1 tojás sárgája
1-2 ek. tejszín
1 tk. sütőpor
Késes betétű robotgépbe tettem a lisztet, porcukrot, vaníliás cukrot és a sütőport. Összedolgoztam, majd hozzáadtam a kockára vágott hideg vajat. Morzsásra kevertem, majd a keverőtálban a tojás sárgájával és a tejszínnel összeállítottam a tésztát. Fóliába csomagolva másnapig a hűtőbe pihengetett.


Kakaós tészta:
300 g finomliszt
100 g porcukor
180 g hideg vaj
2 ek. kakaópor
1 tojás sárgája
1-2 ek. tejszín
1 tk. sütőpor
Ugyanúgy készítettem, mint az előző tésztát.
Fóliába csomagoltam őt is, másnapig a hűtőbe tettem.

Csokoládékrém:
125 g étcsokoládé
50 ml víz
15 g cukor
25 ml tejföl
80 ml tejszín
20 g puha vaj
25 g aprított csokoládét a vízzel, cukorral, tejföllel felfőztem, hagytam besűrűsödni. Félretettem.
A tejszínt megmelegítettem, hozzáadtam a maradék csokoládét, addig kevergettem, míg felolvadt. A vajat is belekevertem, végül hozzáadtam a tejfölös krémet is, hűlni hagytam.
Ez is ment egy éjszakára a hűtőbe.



Összeállítás:
Másnap elővettem a tésztákat, kb. 2 mm vastagra nyújtottam őket és kiszaggattam belőlük a kekszeket.
Amelyik tésztát éppen nem használtam, azt vissza tettem a hűtőbe, mert gyorsan átmelegszik és nehéz vele dolgozni.
180°-os sütőben 10-12 perc alatt megsültek. 
Hagytam őket kihűlni, majd nyomózsákkal csokihalmokat tettem a kekszek egyik oldalára és kettőt összeragasztottam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...