2015. július 14., kedd

Rakott zöldbab

Imádom a zöldbabot, minden formában.
Ebben a nagy melegben, ami mostanában volt, valami könnyű ebédre vágytunk.
Még kora reggel egy kis sütő bekapcsolás is belefér.
Nagyon finom lett, igazán laktató, mindenki megtalálta a kedvenc hozzávalóját belőle.


Hozzávalók:
1 kg zöldbab
120 g kolozsvári szalonna
150 g sajt
200 g sonka
kb. 1 dl víz
       2dl tel
       1-2 ek liszt
só, bors, szerecsendió
friss: lestyán, majoranna

Elkészítés:
A zöldbabot megtisztítottam, majd kb. 2-3 cenis darabokra vágtam, enyhén sós vízben félpuhára pároltam.
A szalonnát, sonkát felszeleteltem, sajtot lereszeltem.
A jénait kivajaztam, majd belerétegeztem a babot, sonkát, szalonnát. (kis maréknyit félre tettem)
Elkészítettem a besamelt, kevés vajon megfuttattam a lisztet, felöntöttem a tej és víz keverékével. Ízesítettem a sóval, borssal, szerecsendióval.
A babos keveréket nyakon öntöttem a besamellel, megszórtam reszelt sajttal. A tetejére a maradék szalonna került.
200°-os sütőben fólia alatt kb 40 percig pároltam, majd fólia nélkül készre pirítottam.



Amilyen egyszerű olyan finom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...