2016. január 1., péntek

BUÉK!!! Sós vágott aprósütivel

Minden kedves Barátomnak/ Ismerősömnek BUÉK!

Ezzel kezdeném az újévet és folytatom is még sok-sok pótolandó étellel/sütivel.

Szilveszter előtt bolyongtam a blogok között sós aprósütit keresgélve.
Dina megoldotta a problémámat egy korábbi sós receptjével.
Szilveszter napján el is készítettem itthon is maradt, buliba is jutott belőle.
Fincsi kis falatkákat kaptam, mindenki dicsérte a kezem munkáját.
Megtartjuk a receptet, biztosan el fog még készülni, jó néhányszor.
Annyit variáltam a recepten, hogy a tejszínt tejjel egészítettem ki és kevesebb sót tettem bele.


Hozzávalók:
300 g vaj
15 g só
150 ml tejszín (nálam 75 ml tejszín, tejjel kiegészítve)
3 tojássárga
500 g liszt
+1 tojás a kenéshez
+ mák, magkeverék, sajt, füstős pirospaprika


Elkészítés:
Robotgéppel kikevertem a felkockázott vajat, sót, tejszínes tejet, egyesével hozzá adtam a tojássárgákat, majd a lisztet.
Deszkán kissé átdagasztottam, majd egy tálcát kiliszteztem, ebben nyújtottam ki kb. 1,5 cm-re.
Lekentem a kissé felvert tojással, majd megszórtam mákkal-magkeverékkel- füstős pirospaprikás sajttal.
Hűtőbe tettem kb. 3-4 óra hosszat hűlt.
Deszkára tettem, majd felszeletelgettem. Sütőpapíros tepsire tettem, 3,5 tepsinyi lett belőle.
200°-os előmelegített sütőben 15 percig sütöttem.
Hmmm. Köszi Dina!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...