2013. június 18., kedd

Hortobágyi palacsinta

Megmaradt a paprikás csirkéből egy kevés, gondoltam kicsit feljavítom, így lett belőle a hortobágyi palacsinta. Már nagyon régen készítettem, így időszerű lett.
No meg ezzel szeretnék jelentkezni a 57. VKF.-re. Ez egy virtuális kulináris játék. Több mint 6 éve, hogy Mautner Zsófia elindította , Vigyázz, Kész, Főzz! címmel. Ez lesz az első próbálkozásom, remélem jó lesz. :)


Hozzávalók:
350 gr csirke (kicsontozva, ennyi maradt meg))
250 ml mártás leszűrve

Palacsinta
150 gr liszt
2 tojás
250 ml tej
2 dl (kb.) szénsavas ásványvíz

Elkészítés:
A palacsinta hozzávalóit simára keverjük, nálam megteszi ezt a robotgép. Annyi vizet teszünk hozzá, hogy szép közepesen vékony palacsintákat kapjunk.
Forró kiolajozott 25 cm-es palacsintasütőben kb. 8 palacsintát kisütünk. Kisebb sütőben, 10 db-ot.

 A megmaradt csirkémet kicsontoztam, leszűrtem a mártást róla és robotgépben aprítottam, közben hozzá adagoltam egy pár kanálmártást, hogy közepesen sűrű tölteléket kapjak.
A palacsintákba 2-2 ek mártást raktam, variálható hogyan folytassuk. Batyut köthetünk belőle, tetejét metélőhagymával megkötve és mártással meglocsolva kínálhatjuk. Én most így készítettem.


Vagy és így finomabb, szerintem:
Palacsintákra tesszük a tölteléket, két oldalukat felhajtjuk kissé átlósan és úgy tekerjük fel. Szorosan egymás mellé tesszük egy jénaiban, a tetejét meglocsoljuk a maradékmártással és kb. 10-15 perc alatt 200°-os sütőben átsütjük. Tejföllel meglocsolva tálalható.
Nos nekem sütő híján ez  a része most nem ment, de így is finom lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...